Gatufoto en ny passion?

Om jag får till det kan gatufotografering mycket väl bli min nya hobby.

Fotografera i gatumiljö, främmande människor och föreviga vardagshändelser som blixtrar till. Det vore något det. Men ack så svårt.

Har gjort några försök tidigare som jag publicerat på min  första blogg annarkia.se HÄR och HÄR. Det fotona är tagna i Rom. Där går ju var och varannan person med en kamera i högsta hugg. Inte kändes det så farligt att fota okända människor i det läget.

På Grebbestad brygga var det glest med folk och bara min kamera synlig. Oj så obekväm jag kände mig. Missade tillfällen då jag tvekade . Men skam den som ger sig. Vi får se hur det utvecklas så småningom.

gatu_grebbestad 001

gatu_grebbestad 002

Och så var det där med färg eller inte? På en sommarbrygga kanske färg passar bäst?!

norrmänsvvgatu_grebbestad 007
Mina kameror och jag.

Foto: Annarkia

Andra om , , ,

2 kommentarer on “Gatufoto en ny passion?”

  1. […] djur som gatufoto? Tror väl inte det. Håll nu tummarna för mig på bryggan med min […]

  2. annarkia skriver:

    Njae verkar inte få till det; känner mig inte motiverad efter det här experimentet. Lägger ut några bilder från Tjurpannan jag tog samma dag på min första blogg